tisdag 27 december 2011

Håller fast mig...

När jag vaknade i morse trodde jag inte att det skulle bli blåsa-bort-som-ett-löv-risk åtta timmar senare. Jag hörde om "stormen" på radio, men tänkte att det var något mystiskt Åboväder som inte skulle komma att beröra mig. Så jag begav mig in till stan för att mellandagsshoppa brudtärneklänning tillsammans med en brud och några andra tärnor. En vanlig dag med andra ord ;) Några klänningar hittade vi inte, men tyvärr ett stycke storm. På vägen hem fick jag gå ett steg framåt och två steg bakåt ungefär. Snubblade på min egen sko för att den blåste fast i den andra...Nu vill jag bara gömma mig under sängen tills det tystnar utanför, men det blir lite svårt eftersom jag bokat bord till kl 19. Borde jag ta med mig en tyngd av något slag?

PS. Det här är mitt tredje blogginlägg i rad om vädret. FÖRLÅT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar