tisdag 6 december 2011

Gala, nja


Jag är inte världens mest hängivna bloggare/bloggföljare. Däremot tycker jag hemskt mycket om galor och fina tillställningar. I kväll ska jag besöka slottsbalen (via rutan) och i går blev det skuggala på Fontana, där Helsingfors bloggala "sändes" på storbildsskärm. Citationstecknen syftar på att nätet var så överbelastat att sändningen var osammanhängande och buffrade konstant. Dessutom fick paret före i kön den sista goodiebagen. Ve och fasa. Och jag som älskar goodiebags. Innehållet är mindre viktigt, men man får ju en PRESENT. Ifjol besökte jag den riktiga galan på Korjaamo. Den var i och för sig glammig och trevlig. Däremot slutade den ganska snopet med att huvudnumret Salem al Fakir missade flyget på grund av strejk på Arlanda. Nå, jag ska fortsätta fira självständighetsdagen nu, vill bara avsluta med gårdagens mest träffsäkra twitterinlägg (inte mitt): "Och vinnaren i kategorin mest självupptagna är...alla! Grattis!" Jo, men visst är det lite självupptaget att blogga ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar