onsdag 1 januari 2014

Lilla årskrönikan

Under 2013 har jag lärt mig...
...skillnaden mellan Helmut Kohl och Helmer Mudd (fråga inte).
...att använda kompass. Jepp, en riktig, inte GPS:en.
...att östra Finland är ganska morjens.
...att pannacotta är mera lättlagat än vad man tror, t.o.m. jag lyckades på första försöket.
...att vittvin på finspråk kan dofta "kattpiss på krusbärsbuske".
...gilla sushi. Det är sant! Hade man aldrig trott.

Under 2014 kunde jag tänka mig...
...att lära mig tyda stjärnbilder. Jo, faktiskt. Det vill jag ha på meritlistan.
...att lyckas med kladdkaka lika smidigt som pannacotta. Önska mig lycka till.
...att skriva en bestseller. Det kunde jag tänka mig varje år...
...att designa mina egna tapeter. Hur svårt kan det vara ;)
...att skriva vettiga årskrönikor.

Gott nytt år, let's make it an even better one!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar