lördag 18 januari 2014

En tv-dag

En fördel med att vara ynklig och förkyld är att man får ligga framför tv:n utan dåligt samvete en vacker vinterdag som denna. Testar tjänsten Watson gratis en månad via Buzzador och försöker komma underfund med hur den funkar. Det lär ska vara möjligt att hyra några filmer därifrån. Är också sugen på att ta mig en titt på årets Oscarskandidater, men vet inte var jag ska börja. Om jag ska vara ärlig så känns ingen av dem så fantastiskt lockande. Jag blir lite störd av att det ofta är samma typ av filmer (och människor) som nomineras, och att samma filmer ska tävla i så gott som varje kategori. Och att de måste vara tre timmar långa...
Ojdå, nu blev det lite gnälligt. Jag skyller på snoret i min hjärna och ger filmerna en chans. Har man en sprakande brasa i spisen och det är lördag så ska man inte agera spoiled brat.
First up blir nog Woody Allens "Blue Jasmine".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar