tisdag 1 oktober 2013

Dagens utbrott

Skrev det här inlägget tidigare i morse, och tänkte att jag ska vänta med att publicera tills jag lugnat mig lite. Det kan bli fel när man är arg, som vi snart ska få ett exempel på. Enligt vad jag sett på Facebook de senaste timmarna har många andra reagerat som mig...

Såg en länk till detta blogginlägg just och känner att jag inte kan släppa det utan några kommentarer. Blir bara så otroligt förvånad över att en man som är ett proffs inom showbiz kan göra en sådant personligt påhopp på en recensent? Det är en recensents JOBB att skriva ärliga recensioner. Om poängen med recensioner skulle vara att de konsekvent lovprisar alla filmer/böcker/pjäser/musikaler så är det ju ingen poäng över huvudtaget? Givetvis gör alla som medverkar i en uppsättning sitt bästa, men samtidigt vet alla som tar steget ut i offentligheten att det kommer att komma olika typer av kritik gentemot det man gör. Observera att jag skrev GÖR, för det är prestationerna som recenseras, inte människan bakom. Och det är det som gör mig ledsen i blogginlägget som jag länkar till. Att det handlar om ett personligt påhopp. Har jag samma sak att vänta när min egen recension av Fighting Star publiceras i en annan tidning så småningom? Att mina fritidsintressen och min twitterprofil hånas offentligt ifall jag skriver något som är mindre positivt (vilket jag stundvis gör)? Jag hoppas inte det, utan ska fortsätta tro att vi har åsiktsfrihet i det här landet.

För övrigt tycker jag att ni går och ser Fighting Star, skapar er en egen uppfattning, och delar med er av den. Ju fler åsikter desto intressantare, och smaken är som baken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar