måndag 22 juli 2013

gilla begagnat

Efter en längre tid utan loppisfynd har jag kommit igång igen. Två rundor under den senaste veckan har gett resultat. Först var jag så ivrig över "Stora boken om örter" att jag betalade dubbelt mera för den på bakluckeloppisen än vad tjejen ville ha - inte bästa sättet att fynda :) Men jag tyckte ändå att jag fick ett bra pris. Gårdagens runda i stan resulterade i bland annat två kappor (som jag inte behöver, men bortse från det), en mini-glassmaskin från åttiotalet (ett fynd enligt mig, alla kanske inte skulle hålla med, inklusive min sambo) samt en väska från YSL som jag innerligt hoppas är äkta. Den är åtminstone gammal och sliten, vilket ökar chansen att den inte är färskimporterad från Thailand/Estland/Turkiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar