torsdag 25 april 2013

Absurd kväll

Ska sammanfatta min kväll kort, eftersom den har varit lite skum. Är i huvudstan tillfälligt, och ska vidare till Nylands riviera (eh, hoppas kan man ju) på möteshelg i morgon. I alla fall. Jag skulle gå och äta med en kollega och sedan gå på ett shoppingevenemang (förstås lyckades jag nosa mig till shoppingen). Eftersom gallerian finns i anslutning till hotell Kämp satte vi oss ner med hennes kolombianska kompisar en stund. Mitt första misstag var att beställa in drinklistan. Dyraste konjaken jag hittade var över 400 €. Per GLAS. Jaha, så konjak blev det då inte. Sedan hände konstighet nummer ett. Ja, om man inte räknar drinkpriserna inklusive 12 € för en Lapin Kulta som något konstigt förstås. Min kollega började hosta. Hon fortsatte och vi drog något skämt om det tills vi upptäckte att en efter en inne i baren också började hosta. Eller nysa. Också vi övriga i gänget. Hur creepy som helst! Och barpersonalen visste inte varför, de öppnade bara dörren för att släppa in luft till oss stackare. Vi hade efter det inte lust att sitta kvar (surprise) så vi steg upp för att betala. Då ser vi ett plakat utanför fönstret med texten "Finland <3 Justin Bieber". Tydligen hade jag missat att den gossen är i stan. Och att han bor på det hotell vi just hade blivit halvt luftförgiftade på. Så där stod plötsligt en stor folkmassa och tjöt utanför hotellet. Tokdårar, som min släkting Helmi skulle ha sagt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar