måndag 11 mars 2013

Måndag och parkering

Måndag morgon och samma gamla visa: Jag parkerar utan att veta om jag får stå där jag står eller inte, för att den underbara skyltningen är på topp. Så vad gör jag? Bestämde mig för att inte leka den vanliga "vänta och se om det ligger en fin vitt lapp på rutan senare"-leken utan jag ringde Vasa stads parkeringsövervakare, och frågade:
- Hej, jag står på Den-å-den-gatan 12. FÅR JAG STÅ DÄR ELLER TÄNKER NI GE MIG BÖTER?
Den tjänstvilliga kvinnan visste inte. Hon lovade ringa lapplisorna och checka. Svaret blev:
- Det verkar inte finnas någon anledning till att man inte skulle få stå där.
Med andra ord: Lapplisorna visste inte själva hundra procent säkert? Ehh.
Om jag får böter idag går jag alltså ballistic, för nu kan ingen anklaga mej för att inte ha made an effort.

Glad måndag (hoppas jag verkligen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar