måndag 6 augusti 2012

Tre gånger fynd


Jag var på loppis i går. Två gånger till och med. Först gårdsloppis där jag hittade en Arabia-sockerskål och sedan inneloppis där jag fick med mig ett helt set med blommiga Faenzaprylar (också Arabia). Och de var för en gångs skull inte sjukt överprissatta som Arabia alltid är på loppis these days.
Ni får alltså ursäkta om jag låter som en gammal tant som jämför porslinspriser - jag kan inte hjälpa det.
Anyways, mitt sista fynd var också det bästa. Det var godast, gult och vackert, helt gratis, och plockades i skogen. Enda minuset är att jag, för andra gången denna sommar, är sönderbiten av *krankgänget.

*Om det mot förmodan finns någon som inte känner till krankgänget: Detta är inget MC-gäng. Krankarna är betydligt mindre, men minst lika ettriga. Svagare motor men kan flyga istället.



3 kommentarer:

  1. Åh, en sådan där sockerskål har mina föräldrar också. Eller ja, de har hela servicen. :) Vet du förresten om det där en superba kantarellstället på Björkö? Där vi hittade en dödsskalle för några år sedan. Om du inte redan vet om det, måste jag peka ut det på en karta åt dig. För där var alltså massvis med kantareller. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det skulle va super om du visade mej kantarellstället, jag suger vanligtvis på att hitta svampar ifall jag inte snubblar över dem :) Några dödsskallar har jag däremot inte behov av att hitta, så hoppas det var det enda på området...

      Radera
    2. Jag skickar en länk till stället i ett facebookmeddelande, så får inte alla reda på det hemliga stället. :)

      Radera