onsdag 8 augusti 2012

Bevis på att jag ser på OS

Det är festligt att kunna slå på tv:n och inse att man är på väg att fastna framför något som man aldrig tidigare har brytt sig särskilt mycket om - gymnastik, triathlon, tennis...lerduveskytte? Detta händer mig när det är OS. Det är hela stämningen som drabbar mig, tror jag. Lite som Eurovision song contest. Jag har funderat på vilken gren jag helst skulle tävla i. På grund av min sportsmässiga lathet lutar det mot längdhopp - inte så många meter löpning plus ett hopp låter överkomligt ;)

PS.1. Måste man vara atlet för att få hemskickat de knallgula skorna?
PS.2. Finländskan som fick en medalj i vindsurfing igår hette Tuuli. Haha.
PS.3. Jag har inte alltid varit lika osportig. Som sisådär tioåring vann jag kommunmästerskapen i grenen 60 meter löpning. Har dessutom varit med om en gruppseger i stafettkarnevalen i gymnasiet. Skulle ni inte ha trott, va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar