måndag 2 juli 2012

Things I've learned...

...under den senaste veckan:
1. I England åker man helst scooter till skolan, cykel is out :)


2. Om man suger ut vattnet (eller väntar tills det blir lågvatten) under Worthing Pier blir det så här:


3. Femåringar kan vara duktiga på både tennis och simning (när jag lärde mig simma ska vi inte gå närmare in på...)


4. På Starbucks kallas jag numera Plea. Eller är det Pleu?


5. I Camden Town dricker man gärna sitt kaffe på moped...


6....gör toaletterna till konstverk...


7...OCH säljer Angry Birds-prylar, vilket drog ner street creden med ungefär 100 %. Jag ber om ursäkt för att jag ens slösade ett foto på dem.


8. Primrose Hill ser mera ut som en äng än en 80 meter hög kulle med utsikt över halva London när nån försöker fota den.


9. Det hänger ringar i Tower Bridge för tillfället.


10. Rod Stewart tankar sin bil i West Sussex ibland. Tyvärr uteblir fotobeviset.

Och he va he - som ni ser är jag numera Englandsexpert, så fråga mig vad som helst ;)

2 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt. Har du varit och kolla att allt är i skick inför OS eller bara på vanligt besök?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var främst nere och hälsade på min kusin och hennes familj, någon annan får kolla att allt är i skick med OS :) Men det var ju kul att man fick se lite tecken på att nåt är på gång.

      Radera