onsdag 21 oktober 2015

Inte för att det är nödvändigt, men...

...jag tänkte ändå påpeka det uppenbara: Jag bloggar inte längre. Eller för tillfället. Eller på obestämd tid. Har alltid varit av den åsikten att det ska finnas en tydlig drivkraft till varför man använder ett visst socialt medium. Personligen använder jag Facebook som huvudsakliga SoMe, för att jag helt enkelt tycker att det funkar smidigast att kommunicera med. Twitter använder jag när jag vill vädra ett ämne med andra jag kanske inte känner, men som har en åsikt om det jag vill diskutera. Pinterest använder jag som min personliga anslagstavla, den är mest bara till för mig själv. Nyligen joinade jag också Instagram och tycker att det är ett kul forum för foton som jag kanske inte skulle ha bemödat mig att lägga upp någon annanstans, men som kan vara roliga som ögonblicksbilder.

Med andra ord, det finns ingen plats för bloggen i min tillvaro just nu. Jag vill ha tid till annat, och då passar mig de snabba och kortfattade sociala medierna mig bättre. Kanske jag kommer tillbaka, vem vet. Däremot fortsätter jag och spontanläser diverse andra bloggar, och följer också road med hur det går inför den stora Galan. Diggar tanken på galor överlag - skrev en gång en tidningskrönika om att folket behöver mera galor. Så kör hårt alla hängivna bloggare! Se bara till att minnas att det finns ett liv utanför bloggosfären också. Vi ses :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar