söndag 22 februari 2015

Florida, ur min synvinkel

 Under min vecka i Florida kom jag underfund med att...

...Bubba Gump (run, Forrest, run!) har smarriga, friterade (såklart) räkor...
....Alla varuhus i Finland borde skaffa dessa! SÅ hygieniskt.
...Det är himla kul att handla mat utomlands, även om det inte var överdrivet billigt over there. Mycket peanut butter!
...Däremot rekommenderar jag INTE denna mjölchoklad, som verkligen smakade spya! Skojar inte.
...De har många ödlor. Redan första dagen var vi när att snubbla över en grön filur som var närapå en halv meter. Dessa två små typer parade sig mest vid poolen.
...Större "ödlor" finns det också gott om. Bor du i Fort Lauderdale är det inte långt till Sawgrass rehabilitation center, där man både kan ta en tur i de vilda träskmarkerna, samt hälsa på pumor och andra djur som organisationen räddar och hjälper. Ta båtturen på egen risk dock - inga säkerhetsbälten, staket eller annat som håller alligatorerna på avstånd ;)
...Jag älskade pastellhysterin Miamis Art Deco-kvarter. Lite 80-tal, men fantastiskt. (Jo, jag köpte en cigarr).

...Denna skylt säger mycket om stämningen på South Beach "Nu shirt, no shoes, no problem" Valfri klädsel, med andra ord...
...I USA ska det vara stort. "Jumbodrinkarna" var ungefär samma storlek som en vinflaska, Här: Long Island Ice Tea.
...Besöker du Fort Lauderdale och mot förmodan söker mer shopping än jättelika outleten Sawgrass Mills (rekommenderas, men ha GOTT om tid!) kan du spendera en dag på en äkta amerikansk Swap shop. Både gammalt och nytt utlovas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar