söndag 7 december 2014

Vad är väl en bal på slottet?

Först känner jag mig tvungen att påpeka att det som vanligt var för mycket "onödigt folk" på presidentbalen. Tycker varenda år att antalet som faktiskt gjort något vettigt för landet är för få, och resten för många. Men det är klart, blir man bjuden tackar man ju inte nej - och blir man inte bjuden vill man ändå kommentera klänningarna. Så då kör vi.

Första klänningen jag reagerade positivt på var Annina Enbuskes klänning av Hanna Sarén. Fin i sin enkelhet och jag gillade hjärtformen på framsidan.

Foto: Iltasanomat


Hjärtformstemat hade också Saana Kemppainen, Iivo Niskanens idrottande fästmö, hakat på (tv-klipp här). Swarovskikristallerna var ju inte heller fy skam även om färgen inte är helt lättburen på oss bleka skandinaver. Men fin var hon ändå!

Foto: Iltasanomat

Överhuvudtaget var puderrosa, och rosa överlag, tydligen pop. Marjukka Tepponen såg ut som en riktig prinsessa i sin rosa spets, tyvärr hittar jag inget bra foto på henne, men här ser du YLE-klippet.

Att färg alltid funkar på balen är kanske att ta i. Men jag måste ändå säga att det är mycket roligare när någon vågar färg, än när de flesta kör det säkra, svarta kortet. Säger ju sig själv!

En svart klänning som jag ändå föll för, kanske p.g.a. Oscarsfeelisen, var riksdagsledamoten Maria Guzeninas, som hon lär ska ha köpt i London.

Foto: Iltasanomat

Sådärja. Tror det var den tid jag var villig att sätta på klänningskommentarer den här gången. Kunde förstås ha kommenterat vilka jag tyckte var mindre fina också, men det känns onödigt att dissa. Hellre hissa :)

2 kommentarer:

  1. Den första klänningen var väldigt fin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var den! Den finaste behöver inte alltid vara den mest utsmyckade :)

      Radera