söndag 15 september 2013

Varning för gnäll :)

Det finns en sak som får mig att tänka att folk beter sig som idioter. Eller okej, det finns flera. Men det som rycker i mina nerver för tillfället är människor som inte har lärt sig att hälsa. Ja, du vet. Vinka. Säga HEJ när någon hälsar på dem. Utan glor bara som en dumbom. Alltså, hälsar någon på mig (så att jag märker det) oavsett om det är någon jag känner eller bara en random person som jag möter i trapphuset, jamen klart som tusan att jag hälsar tillbaka då! Förutom möjligen ifall personen är full eller annars beter sig allmänt obehagligt. Det är väl inget annat än vanligt folkvett??  Men det tycks inte ingå i allas folkvett att göra det. Och då syftar jag inte på någon särskild målgrupp, utan dom finns bland både äldre och yngre och män och kvinnor. Så varsågod, ett långfinger till er, och ett glatt leende till er övriga!

Ha en riktigt fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar