onsdag 21 september 2011

Tack så mycket...

...för parkeringsboten som låg i min vindruta efter jobbet i går. En bra dag blev ännu bättre. Grejen är att man alltid tror att det är fri parkering bara för att alla andra också har trott det. Men tyvärr, det är en korkad typ av gruppåverkan (en av många korkade typer av gruppåverkan med andra ord). För det är dessvärre lika lätt för parkeringsvakten att lappa ett gäng med bilar som att lappa en. Men i dag ville jag göra en god gärning för de stackarna som parkerade på samma plats som jag lyckades göra i går. Jag varnade en kille som hoppade ur sin bil och snuvade förhoppningsvis Vasa stad på 35 €. Sorry, Vasa. Samtidigt kan det inte vara särskilt tacksamt att vara parkeringsvakt. Jag lider med er också. Keep up the good work ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar