fredag 30 september 2011

Fortsättning på brrrrr

Jag måste bara tjata lite till om mitt frysande, trots att det ju är en toppenvarm höstdag i dag. Var nämligen på första hjälp-kurs i veckan och sist av allt ville ledarna ha en frivillig för att spela chockad och bli inlindad i en filt (eller rymdlakan som det tydligen kallas i första hjälp-världen). Jag måste ha sett så trånande ut att jag med tankekraft lyckades få dem att välja mig. Såg säkert trovärdig ut som chockoffer där jag låg och myste i filten med bara näsan utstickande...Det var förresten inte första gången jag spelade offer. Min karriär startade för länge sedan när frivilliga brandkåren skulle ha en skogsövning och lyfta ut mig ur en "voltad" bil. De lyckades av misstag krossa fönstret i samma veva, så den gången kunde jag ha hamnat i chock på riktigt :) Men det är bra att repetera första hjälpen. Både en och två gånger.

http://www.redcross.fi/ensiapu/sv_SE/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar