måndag 11 juli 2011

Festival ute på ängarna

Hemkommen från Oxegen-festivalen och nöjd! Perfekt blandning av regn och sol (en halvtimmes regn måste det minst vara för att kännas som Irland). Beyoncé, Manic Street Preachers och resten did a good job, och Coldplay avslutade med myspys. Irländare är för övrigt behagligt artiga. Ber om ursäkt när de fylleknuffas på festivaler till och med. Jag skulle kunna mala på, men ni kan förhoppningsvis läsa vidare om det hela i Vbl bara jag har lyckats plita ihop en sammanhängande text.

PS. På väg "hem" i taxin såg vi säkert tio hjortar som betade i Phoenixparken i mörkret. Mäktigt!




2 kommentarer:

  1. Åååh... jag såg Coldplay i Phoenix Park hösten -09... De var helt jäkla underbara! Ska du göra ett resereportage till VBL? När utkommer det sen då? Vill läsa! :)

    SvaraRadera
  2. Skulle ha varit perfekt om de spelat i Phoenix Park den här gången också, eftersom vi bor precis bredvid :) Jag gör ett reportage endast om festivalen till att börja med, men vet inte när det kommer...om jag orkar kanske jag skriver om något annat också sen.

    SvaraRadera