måndag 4 juli 2011

Detta är inte...

...en "titta på mina fina kakor-blogg". Det kanske beror på att jag sällan gör några fina kakor. I dag gjorde jag en, men den var inte särskilt fin.Ganska ful egentligen. Inte ens en kaka egentligen utan en paj. Men till saken om ni fortfarande är med: den var hemskt god, så jag tänkte generöst bjuda på receptet (som inte ens är mitt eget). Ni kan baka den och låtsas att ni firar USA:s nationaldag.

Knäckig rabarberpaj
Fyll botten av en pajform med rabarber och sockra lite. Smält 150 gram smör i en kastrull, häll i en halv dl sirap och 1 dl grädde. Blanda 2 dl mjöl, 2 dl socker, 1 tsk bakpulver och 2,5 dl havregryn och häll i kastrullen. Häll i formen och in i ugnen på 175 grader i ca en halvtimme. Vräk slutligen i dig hela pajen själv och skratta gott. (Det där sista hörde inte till originalreceptet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar