måndag 12 maj 2014

ESC update



Tog en liten paus i kampanjandet för att se Eurovision song contest. Så upptagen kan man ju inte vara att man missar den cirkusen :) Jag brukar inte slaviskt följa alla förhandsbetygsättningar och diskussioner, men själva galan vill jag alltid se. Vi gick ut hårt i år, hade bjudning, guldserpentiner och en stor "chart" på väggen där de stackars gästerna tvingades ge poäng enligt skolbetygskalan. Halva poäng ok, dock inga plus eller minus...viktigt det där med regler...hehe.

Har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om att man gör politik av ESC. Att folk röstade fram Österrike och buade åt Ryssland talade sitt tydliga språk. Och det är förståeligt under rådande läge. Samtidigt är det skönt med evenemang som enar istället för splittrar, och musik är lätt att enas kring. Därför lever vi farligt om vi börjar bua åt 17-åriga flickor för att man ogillar deras politiska ledare. Inte är det lätt när det är svårt, som jag brukar säga (NÄR exakt brukar jag säga det?).

Slutsats: Jag diggar ESC. Må cirkusen få fortsätta.

PS. Har fortfarande inte förmått mig att plocka ner guldserpentinerna!



Vårt resultat? Finland etta (surprise) Nederländerna tvåa, Sverige trea, Österrike på fjärde plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar