tisdag 17 december 2013

galen


Jag är lite julgalen.
Förra veckan blev en julvecka.
Håller du redan på att få julöverdos? Känn dig förvarnad då och läs no more.
Det hela började med julträff med gamla klasskompisar (inte GAMLA förstås) på måndagen, glögghappening i Helsingfors tisdag, julmöte (jo, det finns såna) onsdag, julglögg-öppet hus på jobbet torsdag...
Fredagen blev helt julgalen med jullunch, luciatåg, julkonsert på Wasa teater...Jag tyckte luciatåget utanför stadshuset var hur mysigt som helst tills jag befann mig inomhus omgiven av hundratusen snorande barn och insåg - vinterkräksjukan har börjat! Så jag höll andan och avlägsnade mig. Det finns en gräns ;)
I lördags körde jag vidare på - surprise surprise - jultemat. Mini-julmarknad följt av "De vackraste julsångerna" i kyrkan. Som pricken över i:t kom söndag med 90-årskalas för min fantastiska faffa, givetvis inklusive luciatåg. Kvällen avslutades med byajulfest back home at the island.
Om jag är stressad nu? Ärligt talat inte. Inte på grund av julen åtminstone. Marken är inte vit, alla klappar är inte inhandlade eller golven bonade (som om jag ens vet hur man bonar ett golv) men vad gör nu det om hundra år?

Jag fick en guldtacka i julklapp, YES! (Värde: 5 €, men emotionellt värde: mycket högre)

Första gången jag stalkat luciatåget ända fram till stadshuset. Feelis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar