tisdag 13 augusti 2013

One way ticket

Sugen på radhus?

Jag fick ilningar längs ryggraden av att se på Nyhetsmorgon i morse (vilket man i och för sig får av de flesta nyheter, eftersom alla bara rapporterar om vad som är hemskt i världen). Iaf. Det håller på och planeras ett projekt - tror det var holländskt - som ska skicka ut ett gäng människor till mars. Jaha, so what, man skickade ju människor till månen för årtionden sedan? Ja, men den här gången är det inte tänkt att de ska komma tillbaka. De ska flytta till mars permanent. Anledningen är att det helt enkelt ännu inte finns teknik som skulle kunna ta dem tillbaka till jorden. Vilken ÅNGEST! HUR kan någon anmäla sig frivillig - vilket 78 000 redan gjort? SJUTTIOÅTTATUSEN (enligt den säkra källan Expressen...) Spänningssökande, jovisst, men vad gör man när man suttit i en liten kopp i ett halvår innan man ens är framme, och sedan ändrar sig och vill komma hem? Får klaustrofobi av blotta tanken på att sitta en dag i den "bunker" som ska fungera som bostad. Ja. Hoppas verkligen att de nya marsinvånarna får trevliga grannar (både varandra och eventuella urinvånare), för they're kind of stuck with each other.

2 kommentarer:

  1. Ja huj vad hemskt om det här stämmer. Jag skulle INTE anmäla mig frivillig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ganska tragiskt om det är så att de här 78 000 är så trötta på jorden att de vill byta planet, jag skulle nog nöja mig med att byta stad ;)

      Radera