fredag 25 januari 2013

Eufoooria

Det har varit mycket snack om finländska schlageruttagningen - eller Tävlingen för ny musik som man envisas med att den heter nu. Jag såg en snutt igår och tyckte nog som vanligt att det kändes lite öststat, med inslag av Idol. Förlåt. Det finns mycket bra med det här landet - love you - men det här med musikunderhållning. Hmm. Ibland funkar det, men av någon anledning så är inte schlager riktigt vår grej. Kanske var det därför jag drömde att jag skulle representera Sverige i Eurovision song contest häromnatten? Förlåt, igen. Jag kommer ihåg att jag i drömmen satt och surfade för att hitta och lära mig sångtexten på nätet - typ en timme innan jag skulle vara på plats på scenen. Och jag hade inte flugit dit ännu. Ja, Sverige (och Finland för den delen) kan vara riktigt glad att det bara var en dröm.

PS. Ta inte det här som att jag inte gillar Eurovision song contest. Det skulle det vara astråkigt att titta på om allt skulle vara rakt igenom proffsigt, tvärtom ska det vara lite tacky. Och vem är jag egentligen att använda öststat som något musikaliskt negativt, öststaterna har ju rott hem hela ESC ett antal gånger. Keep going strong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar