lördag 3 november 2012

Sh'Bam

Jag började gymma igår. Alltså inte som tidigare när jag har haft 10 gångers kort och trivts bäst i massagestolen, utan "på riktigt". Tänkte att det kunde vara uppfriskande med lite nytänkande: Alla bestämmer sig för att börja röra på fläsket i januari efter choklad och skinka = jag bestämmer mig för att börja röra på fläsket i november för att med gott samvete sedan frossa i choklad och skinka.

Min första timme på nya gymmet hette Sh'Bam. Jag vet. Det låter som något av Ricky Martin. Dessutom hade instruktören sagt att man inför Halloween skulle sätta ihop ett pass med enbart Scooter-låtar. Jag förstod inte riktigt kopplingen, men det är klart, både Scooter och Halloween är lika creepy. Som tur var hamnade jag inte på Scooter-timmen. Det tvärtom riktigt kul! Sådär som jag hade hoppats att Zumba skulle vara: Mera shaky-shaky och mindre fokus på själva stegserien. Bra början med andra ord. Men nästa gång KAN det hända att jag belönar mig med massagestolen efteråt.

2 kommentarer:

  1. Låter kul, men frestyle dans på gym e bland det läskigaste jag vet. Var har du börjat gymma? Ps.Om du går förbi marimekkobutiken nån dag denhär veckan, kan du väl knycka två tidningar o föra till mam&paps. Ska fixa på pappas kort på fredag o marimekkobokstäverna e bäst! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sports club/Lady Line, men jag behövde inte binda mig till ett helt år. Ok, ska försöka minnas Marimekko :)

      Radera