lördag 27 oktober 2012

Valetvaletvalet

Det är väl inte annat än vettigt att jag skriver några rader om det som upptagit en stoor del av min tid de senaste månaderna. Kommunalvalet. Jag kandiderar inte själv den här gången, tycker att det räcker ganska bra med att stötta alla de andra kandidaterna nu. Så det jag har gjort är att försöka se till att en massa bra typer ställer upp, gör en bra kampanj - och förhoppningsvis kommer in. Till mitt jobb hör alltså att få med fler som är under 35 år och vågar visa framfötterna :) För alla är vi nya någon gång, och det behöver inte betyda att man inte har något att tillföra. Tvärtom! Iaf, jag har nu gjort mitt inför det här valet, utom en sak. Den viktigaste. Att rösta ser många som en något som man kanske gör "om man orkar". Nope, att rösta är en rättighet, men delvis också en skyldighet. Man tar sitt ansvar. Jag röstar mera på parti än person, men det där är upp till var och en. Finns det ingen som du identifierar dig med tillräckligt mycket för att rösta på? Då finns det bara en möjlighet, se till att det finns en sån person nästa gång ;) Och gå till valurnan ändå och rösta på den som står dig närmast. Kom ihåg att de som ställer upp faktiskt gör en stor insats och tar ett steg som alla inte skulle våga ta. Ett steg mot att vara med och ta ansvar för sin egen näromgivning.

Nåjåå, dags att leta fram en outfit till valvakan och hoppas att det blir FIRARstämning i morgon! Tjohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar