onsdag 1 februari 2012

Iskall birthday

Är det inte lite roligt att jag som älskar värme och fryser konstant om fötterna, föddes en dag för 21 år sedan (det där var en LÖGN, jag tror mig uppenbarligen behöva ljuga om min ålder) när det till och med var kallare än vad det är idag? Minus 30, har jag fått höra. Då borde jag ju vara härdad. Men det är kanske precis tvärtom: i magen var det varmt och mysigt och sedan kom jag ut och blev traumatiserad i kylan? Den här dagen ifjol firades på annan ort, inte var det stekhett då heller, men åtminstone 40 grader varmare. Haha, inte så lite! Men jag tycker om att svepa in mig i filtar, krypa upp framför brasan och verkligen uppskatta värmen. Det gör man inte om det alltid är varmt. Uppskattar det alltså. Och så fick jag ju ännu ett par mystofflor i födelsedagspresent av min katt, se bara så bra han har lärt sig att stava! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar