söndag 15 januari 2012

Min gamle vän


Jag hittade honom i går. Min Tamagotchi, en sköldpadda. Vackra minnen väcktes till liv - eller inte. Jag minns hur jag blev tokig över att det lilla krypet inte gjorde någonting. Sov och sov medan alla andras pep och bajsade och hade sig. Sedan började den pipa vilt mitt i natten istället, och jag insåg att jag hade ställt AM till PM när jag gjorde grundinställningarna. Jag sov hos en kompis och det blev en kamp att gömma Tamagotchin längre och längre bort för att den inte skulle störa. Tyvärr gick det inte att varken ändra tidsinställningarna eller starta om den lilla manicken, så det enda jag kunde var att låta honom svälta ihjäl. Och födas igen. Grymma saker...Jag LOVAR att bli en bättre mor i framtiden och inte gömma mina barn i kuddlådan när de piper...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar