tisdag 9 juli 2013

Lärdomar

Några exempel på vad jag lärt mig hittills i sommar. Observera att jag har semester och försöker att göra så lite som möjligt, så de flesta lärdomarna är inte helt djuplodande om man säger så.

1. En del tycks njuta av att parkera mitt framför infarten fast alla andra platser är lediga. Ja, alla går vi igång på olika saker.


2. Nya trenden är att dela filt på sommarteater. Såg hur mysigt ut som helst. Måste testa.


3. Om en svanunge blir trött kan den åka snålskjuts på mammans rygg. SÅ störande att jag inte hann få bildbevis på det här, men ni får tror mig.
4. Hos en del fårraser har bässen (baggen heter det egentligen va?) väldigt stor pung. Förlåt, men jag måste visa er bilden. Som sagt, I'm on vacation, det får räcka som ursäkt för min humornivå.

 
5. Man blir alltid lika provocerad  när Ellos skickar höst/vinter-katalogen några dagar in i juli. Som ett slag i magen.
6. Leprechaun betyder pyssling. Varför det är relevant? Jag var i Irland för någon sommar sedan där pysslingen är deras nationalsymbol, men av någon anledning trodde jag hela tiden att leprechaun betydde "spetälsk". Tyckte att det var ganska osmakligt av dem att ha sälja Lucky Leprechauns, alltså tur-spetälska, i butikerna...Nu vet jag bättre (Don't ask).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar